Generation Y

Generation Y – en generation af ambitioner og balance

Generation Y, også kaldt for Millennials, født mellem 1980 og 1995, er kendt for deres stærke ambitioner, ivrige drive efter udvikling og klare krav om work-life balance.

Ole Holdgaard dykker ned i hvad der gør denne generation så speciel, og hvordan arbejdsgivere kan skabe attraktive rammer, der engagerer millennials.

I Ole Holdgaards foredrag kommer du til at forstå hvorfor Generation Y ikke bare arbejder for lønnen men ønsker at være en del af noget større og meningsfuldt.

Generation vs. Generation Z

Ole Holdgaard holder foredrag, der giver konkrete indsigter i hvordan virksomheder kan styrke deres employer branding ved at forstå millennials’ værdier og forventninger til en moderne arbejdsplads.

Fra fleksible arbejdstider til udviklingsmuligheder og et meningsfuldt arbejdsliv.

Ole Holdgaard giver værktøjer og råd til, hvordan du kan skabe en arbejdsplads, der både tiltrækker og engagerer generation Y.

Har man sagt Generation Y, så skal man også allerede nu sige Generation Z, for at forstå fremtidens arbejdskraft og arbejdsmarked.

Generation Z er født fra 1996 og frem, og de er digitale indfødte på et nyt niveau.

Denne generation er vant til en konstant online tilværelse og søger ofte endnu mere fleksibilitet, hurtigere progression og en stærk balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Generation Z har også tendens til at fokusere endnu mere på social ansvarlighed, diversitet og bæredygtighed – emner de gerne vil se understøttet af deres arbejdsgivere.

Hvorfor er forskellen vigtig?

At forstå forskellen mellem Generation Y og Z er afgørende for enhver virksomhed, der ønsker at skabe en stærk arbejdspladskultur og bevare sine medarbejdere.

Millennials har været på arbejdsmarkedet længere, og mange af dem ser nu sig selv i mere etablerede roller med et ønske om stabilitet og vækstmuligheder.

Generation Z er derimod lige ved at træde ind på arbejdsmarkedet og kræver ofte hurtigere forandring og mere fleksibilitet.

Via et foredrag viser Ole Holdgaard, hvordan disse forskelle skaber forskellige behov for:

  • Ledelse
  • Feedback
  • Arbejdskultur

Se mere her.