Employer Branding strategi er utrolig effektivt, hvis det gøres på den rigtige måde. Hvad der er optimalt for din virksomhed, er ikke nødvendigvis perfekt for andre virksomheder.
Valg af Employer Branding strategi
Det er helt centralt, at du får lagt den rigtige Employer Branding strategi, der sikrer dig det bedste image, og den bedste kommunikation, så du altid har adgang til de bedste medarbejdere og talenter.
Emnet om Employer Branding er utrolig stort, men på websitet oleholdgaard.dk kan du udvælge lige de artikler, der kan inspirerer dig i forhold til markedsføring, timing og HR.
Bag websitet står Ole Holdgaard, der arbejder professionelt med formidling af job, matchmaking og budskaber i forhold til målgruppen af unge fra de tidlige teenageår til slutningen af 20´erne (Generation X, Y og Z – sidstnævnte kaldes også for iGenerationen).
Budskabet og timing dækker blandt andet over brugen af: De sociale medier, story telling, video, messer og markedsføringsplaner. Det er derfor på dette site, at du får en lang række give aways, som du kan bruge til konkrete tiltag til at forbedre din virksomheds kommunikation med omverden – ikke kun i forhold til de unge, men også generelt.
Man kan sige det sådan: Kan du kommunikere og skabe vedholdende interesse samt konverteringer i forhold til den unge målgruppe, så er der en god sandsynlighed for, at du ved, hvordan du helt generelt skal markedsføre din virksomhed på den bedst tænkelige måde.
Employer Branding identitet
Din virksomheds identitet, kultur, CSR og nuværende omdømme vil være et godt sted at starte, når den fremtidige Employer Branding strategi skal lægges.
Du kan eksempelvis med fordel få nogle studerende fra universitetet til at lave en analyse heraf. Det er en spændende opgave for de studerende, og det kan være tidskrævende at lave interviews og følge op via en kvalitativ analyse.
Analysen vil så danne grundlag for, hvorvidt I er godt på vej til at nå jeres vision og mission, eller om I har brug for ekstern support. På dette tidspunkt er fordelen for dig, ved brug af en ekstern support, at få uvildig sparring og kvalitativ optimering af dit budget i forhold til dit tidsforbrug og konverteringsmål.
Ekstern support kan blandt andet dække over, hvordan du får startet eller forbedret din:
- Employer value proposition (EVP)
- Talent sourcing og tiltrækning
- Onboarding
- Employee engagement
Her kan du derfor roligt glæde dig til en lang række insights om, hvordan du laver den bedste Employer Branding strategi.